وبلاگ رسمی کاظم وحدت

The official blog of Kazem Vahdat

وبلاگ رسمی کاظم وحدت

The official blog of Kazem Vahdat

بر بال اندیشه و قلم

Father's Serial

سریال «پدر» به تهیه‌کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی از شبکه دو سیما به روی آنتن رفته است. در قسمت های اول این سریال حامد پسر جوانی مشاهده می شود که علی رغم لو رفتن سوالات آزمون، آن را نادیده می گیرد و با اتکاء به خودش، سخت مطالعه می کند و با آگاهی کامل سرجلسه ی امتحان حاضر می شود. مسئولین برگزاری آزمون از لو رفتن سوالات آگاه می شوند و سوالات تغییر می کند. حامد تنها کسی است که از آزمون موفق بیرون می رود و این موجی از حملات و واکنش همکلاسی ها را به دنبال دارد.

با نگاهی به قسمت های اول سریال تلویزیونی پدر به یاد مطلبی افتادم با عنوان : افتخار به قانون گریزی و بی قانونی! که چندی پیش نگارش نمودم:

« ... در مواردی کجروی ها و انحرافات به صورت یک مسئله ی اجتماعی پدیدار می گردد به نحوی که عده زیادی از یک مجموعه این نوع رفتار و منش را بصورت عادی انجام می دهند و رویه ی خود نموده اند. حال اگر یک فردی بخواهد وارد این مجموعه شده و با خط کش قانون رفتار نماید، درست مانند خلاف جریان آب شنا کردن است! این افراد سعی می کنند در ابتدای امر رفتارها و عادات خود را توجیه نمایند و اینطور وانمود می کنند که کار آنها به نفع مجموعه است، لذا وی را نیز به اینگونه رفتار ترغیب می نمایند. چنانچه این فرد بخواهد همچنان بر مدار قانون حرکت کند و در این راه مقاومت نماید، نه تنها مورد تشویق قرار نمی گیرد بلکه تحت فشار بسیار زیاد مجموعه باید به مبارزه ای جانانه تن دهد... »


 مطلب مرتبط :  افتخار به قانون گریزی و بی قانونی!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی