وبلاگ رسمی کاظم وحدت

The official blog of Kazem Vahdat

وبلاگ رسمی کاظم وحدت

The official blog of Kazem Vahdat

بر بال اندیشه و قلم

افتتاح باب خروج


در ابتدا برای روشن شدن موضوع خروج در وضعیت سیاسی ایران به مصادیقی از باب خروج اشاره و سپس به نتیجه گیری می پردازیم.

خروج از برجام:

آمریکا با این توافق بین المللی (برجام) به اهداف خود که همان مسدود کردن راه پیشرفت علم و دانش هسته ای ایران و تخریب صنعت و زیر ساخت های لازم در این زمینه رسیده است، دیگر ماندن در برجام را به نفع خود نمی بیند و در پی زیاده خواهی های خود از جمله افزایش مجدودیت 10 ساله ایران در استفاده از سانتریفیوژهای جدید، محدودیت و توقف برنامه های موشکی ایران بر می آید. آمریکا برای وادار ساختن ایران به خواسته های خود با نادیده گرفتن این توافق جهانی و بین المللی از برجام که برگ زرین و افتخار دولت روحانی است، خارج می شود.

خروج اصلاح طلبان:

اصلاح طلبان با روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم منتظر تغییر فضای اجتماعی و فرهنگی و سیاسی کشور با توجه به میل و در راستای اهداف سیاسی خود بودند لکن علی رغم وعده‌های انتخاباتی در این خصوص، هیچ دستاوردی را کسب ننموده، و از رفع حصر نیز بکلی ناامید شده اند بنابراین بعضا با عباراتی چون « پشیمانیم » و «عبور از روحانی » پروژه ی خروج از ناحیه آنان نقل شده است.

خروج هنرمندان:

بازیگران عرصه سینما نیز که سابقا با حضور در کمپ های انتخاباتی دولت به حمایت از وی پرداخته بودند حال در خصوص مسائلی از جمله «افزایش عوارض خروج از کشور» و «بالا رفتن نرخ ارز» نسبت به دولت واکنش نشان می دهند و اخیرا نیز تعدادی از آنان با انتشار تصاویری از کارت دعوت رسمی ضیافت افطاری رئیس‌جمهور در صفحات شخصی خود اعلام نموده اند که در این افطاری شرکت نخواهند کرد و این دعوت را با هشتگ « ما به افطاری نخواهیم رفت » رد کرده اند.

سلبریتی‌ها علت تحریم ضیافت افطار ریاست جمهوری را اغلب مسائل اقتصادی و معیشتی، فقر و تنگدستی، بیکاری مردم و خانه نشینی اهالی سینما بیان کرده اند. عده ای نیز پا را فراتر نهاده و به سهم خواهی سیاسی پرداخته اند: آزادی فعالان حقوق بشر و زندانی سیاسی، غم هجران اسطوره های هنر در غربت مانند آقای بهروز وثوقی، آزادی بیان و حذف فیلترینگ و سانسور ، آزادی زنان و حضور در ورزشگاهها و شنیدن صدای شجریان را کمال اندیشه ی والای خود داسنته اند.

نتیجه گیری:

آنچه از مشاهده وضعیت خروج که منحصر در موارد بالا تنها نیز نمی باشد و چه بسا خروج کارگران، رانندگان، سندیکاها و سایر اقشار و اصناف را در مواردی بتوان به آن اضافه کرد، بدست می آید این است که دولت باید با تکیه بر توان داخلی و سرمایه گذاری در آن، وضعیت اقتصادی کشور را تقویت نماید و با قطع کردن نگاه خود به بیرون از مرزها و جناح بندی ها و افراد خودباخته ای که منتظر فرصتی هستند تا به مطامع و خواسته های دیکته شده ی دیگران برسند، بار دیگر روحیه امید را به جامعه برگرداند و در فرصت باقی به جبران مافات بپردازد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی