وبلاگ رسمی کاظم وحدت

The official blog of Kazem Vahdat

وبلاگ رسمی کاظم وحدت

The official blog of Kazem Vahdat

بر بال اندیشه و قلم

سیاست ترامپ

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی یکجانبه ضمن به‌رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، سفارت آمریکا را به قدس اشغالی منتقل می کند و مراسم افتتاح توسط دخترش ایوانکا ترامپ و دامادش برگزار می شود. انتقال سفارت آمریکا به قدس واکنش های جهانی، اعتراضات و تظاهرات زیادی را به همراه داشت و منجر به کشته شدن دهها فلسطینی می شود. اما ترامپ با خونسردی تمام به همه این هیاهوی جهان و اعتراضات پوزخند می زند و به انتظار عادت جامعه جهانی به این واقعه می نشیند. او سابقا در اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به انتخاب خود او منجر شد نیز همین سیاست را اعمال و اظهار داشت که بگذارید هر چه می خواهند داد و فریاد کنند بعد از مدتی خسته خواهند شد و به این شرایط عادت می کنند.

حال گویا این سیاست مرور زمان ترامپی در داخل ایران نیز توسط برخی بومی سازی شده است بطوری که سکه و دلار 4200 تومانی چند برابر می شود، قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و سایر کالاهای اساسی زندگی افزایش می یابد، قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی از مرز یکصد هزار تومان عبور می کند، بازار خودرو متلاطم می شود، اما در قبال آن برای رفع مشکل اقدام مؤثری صورت نمی گیرد و عملا پس از مدتی با عادت مردم به شرایط موجود، افزایش قیمت تثبیت می شود.

ترامپ از این اتفاق خیلی ذوق کرده است و به مناسبت چهل سالگی انقلاب ایران نمی گوید: 40 سال فساد آمریکا علیه ایران، 40 سال تحریم مردم ایران توسط سردمداران آمریکا، 40 سال ترور دانشمندان و بزرگان و مردم بی گناه ایران توسط عوامل موساد و سیا، چیزی جز شکست آمریکا نبوده است. بلکه به زبان فارسی توییت می زند و می گوید: « 40 سال فساد. 40 سال سرکوب. 40 سال ترور. رژیم ایران فقط موجب چهل سال شکست شده است. مردم ایران که مدتهاست در رنجند شایسته آینده روشن تری هستند. » و حالا ترامپ این بارقه امید را به دل دارد که گفتار وی در ایران جامه عمل به خود بگیرد و عده ای به تأیید او شکست ایران را فریاد بزنند و بگویند که ما نتوانستیم و شکست خوردیم و باید شکست را بپذیریم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی