وبلاگ رسمی کاظم وحدت

The official blog of Kazem Vahdat

وبلاگ رسمی کاظم وحدت

The official blog of Kazem Vahdat

بر بال اندیشه و قلم

سوم محرم به یاد کدام رقیه هستیم؟

در مورد ایام محرم آنچه که مرسوم شده این است که هر یک از شب و روزهای ماه محرم، به یکی از شهیدان کربلا اختصاص دارد و مداحان در دهه اول محرم معمولا روضه و نوحه های مرتبط با نامگذاری آن شب را بیان می کنند.

نام گذاری روز سوم محرم به نام حضرت رقیه (س) دختر سه ساله ی امام حسین (ع) می باشد که اگر چه پس از واقعه ی کربلا و دیدن مصائب سخت آن در خرابه های شام از دنیا رفته است، لیکن در ایام عزاداری دهه اول، از مظلومیت او یاد می شود.

روزنامه صدای اصلاحات هم در روز پنجشنبه 22 شهریورماه 1397 مصادف با سوم محرم سال 1440 هجری قمری ( البته به زعم این روزنامه سوم محرم 1439 ) یاد یک فرد دارای اختلال تراجنسیتی بنام رقیه را زنده نگه می دارد. تیتر و عکس صفحه اول روزنامه : « رقیه » پس از 22 سال « مهدی » شد! این رقیه یک عمر از اینکه دختر بوده عذاب کشیده و حالا با عمل جراحی تغییر جنسیت داده است و اسمش را مهدی گذاشته است. اسامی قبل و بعد وی نیز نشان از خانواده و اعتقادات مذهبی او دارد و علی رغم داشتن تحصیلات عالی (کارشناسی در رشته مطالعات خانواده) در روستایی در قم همراه برادرانش فرش می بافد! او سعی می کند با تمام کسانی که گذشته اش را یادآوری می کنند قطع رابطه کند.

سؤال: خواندن این گزارش روزنامه صدای اصلاحات مصادف با سوم محرم، ذهن مردم را به کدام سمت سوق می دهد؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی